Bangun


“…kewajipan yang perlu kamu lakukan lebih banyak daripada masa yang kamu ada.."           Hassan Al-Banna
"Allah didn't promise that life would be easy,but He did promise 2 go with u,every step of ur life with Him by ur side,as long as we want him too..so whatever u do,put ur trust in ALLAH."
"Islah nafsak,wad'u ghairak"
"Semakin tinggi dan berat Allah timpakan ujian,ingatlah itu tanda kasih dan sayangnya.. Allah tidak akan pernah uji wafi kalau Allah tahu wafi tidak mampu..InsyaAllah wafi boleh.."
 As long as you are on the right path,just go on..


+++++++++++++
Izinkan hambamu teruskan musafir mencari redhaMu..

Mungkin ini entri terakhir sehinggalah SPM.. Unless ana dapat curi masa untuk blogging di sekolah.. Alhamdulillah,ana sudah mampu untuk positifkan minda: AKU BOLEH DAPAT STRAIGHT A.. tapi ana masih belum mampu untuk meyakini STRAIGHT A+.. Moga2 ana mampu yakinkan diri sendiri untuk STRAIGHT A+ nnt.. Realiti yang pahit itu kadang2 perlu diterima,tapi bukan ditelan bulat-bulat.. Usaha itu perlu diiringi bersama..

Mengharapkan kekuatan,kecekalan,ketabahan dan segalanya untuk ana teruskan saki baki di Smap Kajang.. Jujurnya ana memang nak sangat bebas dari situ.. Memang satu hari nanti ana akan rindukan suasana di situ.. Bumi yang mengajar diri ini segala-galanya,bumi yang penuh dengan tarbiah.. Tetapi keinginan untuk hidup berdikari itu ana kira lebih kuat..

Ana masih tidak menganggap SPM itu satu penyiksaan.. Ia satu anugerah..Haha..  Ana minta maaf kepada semua pembaca.. Khilaf 2 yang ana lakukan harap dimaafkan.. Dan satu ana pinta,jangan selalu berprasangka buruk dengan orang lain... Assiftu 'ala kulli hal..

Aiming for the sky... 


Comments

  1. semoga wafi berjaya mndpt 12A+....insyaAllah...zepah

    ReplyDelete
  2. Teruskan berjuang wafi!!!!!! Anta mampu manghadapi sgalanya ..InsyaAllah..Don' despair coz Allah is always by ur side..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Belajar Perlu Berguru

Umur bertambah,Usia berkurang

Mengapa wujud istilah bosan?