Posts

Showing posts from May, 2010

Pesakit

Image
Pemilihan Pemain Hoki Daerah Hulu Langat...9 April
Pemilihan berlangsung di Stadium Hoki Tun Razak,Jalan Duta.. Ana ada terfikir gak sebenarnya nak pergi ke taknak..tapi bila fikir balik,dah alang2 ada peluang,buat apa nak dilepaskan..Btol tak? Tapi bukan semua kawan2 hoki ana yang pergi..Kebanyakan xnak..itu hak mereka.. Lagipown kami semua mengejar sijil..hehe.. Ana sorang je yang xde sijil hoki lagi untuk tahun nie sebab Open UKM hari tue ana tidak berpeluang bermain dengan diorang..ada kekangan kursus..
Thanx untuk Maahad Hamidiah sebab tumpangkan kitorang.. Adeyh,Smap ada masalah pengangkutan, dah lama bas buat hal "merajuk'.. Tapi still ada beberapa kawan2 ana yang tidak dapat ikut.. dan Alhamdulillah kami berjaya sampai ke stadium walaupown lambat sedikit..
Pemilihan berjalan dengan lancar.. Alhamdulillah,ana berjaya perform dengan baik.. Ramai gak yang datang untuk mencuba nasib..Pemain2 ditapis sehinggalah tinggal 23 orang pemain.. dan alhamdulillah ana tersenarai dalam…

Kematian itu satu anugerah..

Masa terlalu pantas berlalu..terlalu pantas berlari meninggalkan manusia yang tertipu.. Semakin masa itu berlalu,semakin dekat kita dengan kematian.. Suatu hakikat yang tidak boleh kita nafikan.. Kita semua akan kembali menemui Pencipta kita.. Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan.”(29:57)Jarang sekali kita terfikir,kebarangkalian kita akan menemui kematian.. Aduhai,macam ada satu perasaan yakin dalam diri kita bahawa kematian itu masih jauh.. Lambat lagi.. Satu persepsi yang silap.. Betapa naifnya kita yang lupa akan amanah badan dan kemampuan yang seharusnya untuk mengabdikan diri kepada-NYA, tetapi seringkali nikmat-nikmat itu dikufuri..

Cukuplah kematian itu sebagai nasihat kepada manusia..



Bila2 masa sahaja nyawa boleh terpisah dari badan..





Moga2 seperti inilah pengakhiran hidup kita..

*****************************************
Ana masih tidak punya masa untuk menulis..dihimpit kekangan masa dan jadua; yang padat.. Assif jiddan..…