MSS Selangor :Sekadar player Langat

Untuk tahun nie,sukar untuk ana merasai kejayaan dalam sukan hoki.. mewakili Hulu Langat,yang juga merupakan satu kepuasan dalam menjadi seorang pemain hoki..tapi masih bukan kepuasan maksimum.. Hidup ini memerlukan keberkatan,itulah kesimpulan yang terbit setelah tamat perlawanan..

Masih bergelar lastman,posisi yang membolehkan ana melihat setiap perkara yang berlaku di dalam padang,mengarahkan itu dan ini.."bond and chemistry".. Istilah-istilah kimia tetap hadir di saat-saat perlawanan.. "kejayaan bukan dicipta lastman ataupun striker,tetapi dicipta oleh setiap 11 orang pemain.." Ana kurang pasti ini kata-kata siapa..Yang pasti,ikatan kukuh dan keserasian merupakan elemen penting dalam setiap jenis sukan,, Namun,itulah yang ana rasakan sedikit kurang dalam pasukan Hulu Langat..

Hanya tiga perlawanan yang mampu ana rasai,yang menyaksikan setiap perlawanan membuahkan hasil yang berlainan..bermula dengan kemenangan,seri dan akhirnya kekecewaan di saat-saat akhir..Dan akhirnya tidak melayakkan Hulu Langat untuk ke peringkat seterusnya.. kekalahan yang penuh hikmah untuk dikutip.. apapun,ana hanya mampu salahkan diri sendiri,gagal mengawal emosi dan player lain waktu itu..Biarkanlah,tidak baik ber'kalau-kalau'..

Sungguh,ana masih rindukan saat-saat menjadi lastman untuk smap kajang..mereka pemain yang hebat.. saling memahami.rindu betul dengan kejayaan-kejayaan dahulu.. masih segar ketika masih berjinak-jinak dengan hoki.. Turun latihan dengan penuh bersemangat.. Tidak terlintas langsung soal sunburn waktu itu.. terlalu seronok bermain.. Stick kayu berubah carbon..aduhai,kenangan..

Sekarang masih terus berdoa..moga2 masih ada tournament..mengejar kejayaan bersama mereka.. insyaAllah..

P/S:sape2 yg mempunyai information about hockey tournament,kongsikan bersama... Syukran..


Comments

  1. "kejayaan bukan dicipta lastman ataupun striker,tetapi dicipta oleh setiap 11 orang pemain.." -kte2 kpten '10 kot??hahaha

    alaa..ksian nyer la die nie..
    rndu kn player2 smap f5 '10??...
    psukn trbaek yg smap prnh lhirkn kot...

    7 trnament yg kte brmaen slaku 1 pskn dr f2'07...
    4 emas, 2 perak...
    1 pncpaian yg mmbggekn kot??...hmm ntah la

    ReplyDelete
  2. asl sdey smcm je ayt nyer??

    ReplyDelete
  3. la..kapten ek..
    thanx sudi singgah..
    ok la tue result kita..
    Apa lagi,cari Open cepat..

    To anonymous:
    xde la sedih sangat..
    takit kempunan jek nak main lagi..

    ReplyDelete
  4. byk la ko nyer open..
    nk cri la..dlu dh ade open,lmbt hntr nme spe sruh..
    uhuh~~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Belajar Perlu Berguru

Umur bertambah,Usia berkurang

Mengapa wujud istilah bosan?