Dari Kacamata Al_wafi : Isu Liwat


mm..camne nak cakap ek..?? Dalam isu nie,ana xnak tuduh mana-mana pihak yang bersalah.. Ana tidak tahu siapa yang mengfitnah dan siapa yang sedang difitnah..dan tidak dapat juga dipastikan apakah ini satu konspirasi yang sedang dirancang..dengan tujuan ingin menjatuhkan imej serta maruah seseorang.. Moga Allah tunjukkan kebenaran..

Tapi,sepanjang pembacaan ana dalam surat khabar kat sekolah,ana sedikit rasa kesal dan tidak puas hati sedikit dengan surat khabar tue..terlalu berat sebelah dan pilih kasih dalam isu nie..nie sume melalui pemerhatian ana la..memang susah nak terima semua yang diberitakan dalam paper tue..nampak sangat sengaja mahu menuduh sebelah pihak...terlalu pro kerajaan sehingga berusaha mengaburi mata rakyat..aduhai..

Ye la..kadang-kadang tagline surat khabar tue mengelirukan..boleh ana katakan sengaja dikelirukan.. Pastu dalam kes nie,jelas yang kalau gambar tertuduh dan pendakwa terlalu kontra.. Gambar tertuduh sengaja diletakkan gambar yang kalau orang yang baca tue tidak pernah jumpa si tertuduh,konfem pembaca akan membuat andaian luaran yang mengatakan si tertuduh benar-benar bersalah..mana tidaknya,dah macam samseng gambar yang dikeluarkan..

Pastu kalau gambar mangsa,aduhai,sedihnya ana tengok..muka baik je..(bukan ana cakap dia jahat).. Ana x kesahla gambar mangsa(kononnya) macam mana pown,tapi biarlah adil dalam menyampaikan maklumat... 

Allah berfirman:
"Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah,dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu mengetahuinya."
(Al-Baqarah-42)

Aduhai..
Ayuh tegakkan kebenaran,,!!
Jangan terus bersembunyi di sebalik kebatilan..


Comments

  1. salam..
    semoga kebenaran itu ditunjukkan oleh ALLAH SWT..

    selaku manusia yang normal,klu ikut logic akal leh jer cakap sapa betul sapa salah.
    tapi undang2 malaysia yg akan pilih sapa pesalah nye kn..

    tabahkan lah hati mereka Ya ALLAH..
    =]

    ReplyDelete
  2. SEMOGA ALLAH S.w.T memberi petunjuk ... dan lahanat kan org yg melimpar kan fitnah tu .. semoga dia di cerca kemudian hari ..

    ReplyDelete
  3. mmm..
    ameen..
    InsyaAllah,Islam akan kembali tertegak teguh...

    ReplyDelete
  4. Ya Allah engkau berikan lah petunjuk kepada Saiful .Moga2 kebenaran akan muncul kelak...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Umur bertambah,Usia berkurang

Perubahan : Menjadi lebih baik dan sentiasa baik.

Belajar Perlu Berguru